Welke gegevens heb ik nodig bij het aanvragen van woningruil?

  • Uw meest recente inkomensverklaring. Lever deze ook in voor uw eventuele partner en overige volwassen medebewoners, behalve uw kinderen. Ook als u geen inkomen heeft, vraagt u een inkomensverklaring op. Wij accepteren alleen het originele digitale bestand. U vraagt uw inkomensverklaring hier op bij de Belastingdienst. Kunt u geen inkomensverklaring downloaden? Bel dan 0800 0543. Binnen vijf werkdagen ontvangt u de inkomensverklaring
  • Drie meest recente loonstroken en/of uitkeringsspecificaties
  • Bij inkomen uit onderneming of freelance hebben wij uw fiscale aangifte van het voorgaande jaar of een fiscale schatting van het lopende jaar nodig én een accountantsverklaring
  • Als u en/of uw eventuele partner en/of medebewoners studeren, is een DUO-bewijs noodzakelijk
  • Eventuele zorgindicatie, bewijs van urgentie of van studiefinanciering indien van toepassing
  • In geval van echtscheiding stuurt u de voorlopige voorziening of het echtscheidingsconvenant mee
  • Een uittreksel BRP van de gemeente waaruit blijkt met hoeveel personen u op uw huidige adres woont, vanaf welke datum en uw adreshistorie van de laatste tien jaar. Dit document mag niet ouder zijn dan zes maanden
  • Een volledig ingevulde en ondertekende verhuurdersverklaring van uw huidige huurder (indien van toepassing) Deze kunt u hier downloaden
  • De inkomensregistratieformulieren van beide partijen (let op de bijbehorende bijlagen)
  • U kunt een geldig legitimatiebewijs tonen

Deel deze pagina

 
Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden