Huurachterstand

Onverwachte rekeningen, plotselinge ziekte, werkloosheid of problemen met huurtoeslag? Soms lukt het niet meer om de huur op tijd te betalen. Geef het op tijd bij ons aan via infovechtenomstrekennl. Samen kunnen we dan een oplossing vinden.

Informatie en advies

www.nibud.nl - gratis tips en informatie

Aflosplan maken (Nibud)

Budgetteren (Nibud)

www.geldfit.nl - gratis informatie en advies

Neem contact op met uw gemeente:

Stichtse Vecht

Wijdemeren

 

Extra's aanvragen

www.berekenuwrecht.nl - bereken of u recht heeft op aanvullende toeslagen/uitkeringen

www.samenvoorallekinderen.nl - een extraatje aanvragen voor verjaardagen, uitjes, etc.

www.stichingjarigejob.nl - vraag een verjaardagsbox aan voor uw kind

Betalingsregeling

U vraagt een betalingsregeling aan via het huurdersportaal. Daarbij hanteren we de volgende uitgangspunten: 

  • Een betalingsregeling leggen wij altijd schriftelijk vast.
  • U betaalt de achterstand binnen vier maanden terug
  • Wilt u meer termijnen? Vul dan een begrotingsformulier in.
  • Eén betalingsregeling per jaar.
  • Het maken van een afspraak is geen garantie op een betalingsregeling.

Neem contact op met uw woonconsulent voor een persoonlijk gesprek.

Stap

1

Herinnering of aanmaning

Heeft u de huur niet vóór de eerste van de maand betaald? Dan spreken we van een huurachterstand en sturen wij u een herinnering.

Volgt hierop geen betaling, dan krijgt u een tweede aanmaning van ons.

Volgt binnen 14 dagen geen betaling, dan geven we de vordering uit handen aan een incassobureau. U betaalt dan naast de huur ook de incassokosten. 

Stap

2

DKV Deurwaarderskantoor Visser

Is uw betalingsachterstand uit handen gegeven aan incassobureau DKV? Dan neemt u zelf direct met hen contact op. Houd uw dossiernummer bij de hand. 

Telefoon DKV: 030 608 04 70

E-mail: dkvdkvnieuwegeinnl

Meer informatie op www.dkvnieuwegein.nl