Huurcontract tekenen

Als u een woning toegewezen hebt gekregen en u accepteert deze, dan volgt u daarna onderstaande stappen.

Let op: neem een geldig legitimatiebewijs mee als u het huurcontract ondertekent!

Stap

1

Eerste huurbetaling

De eerste huurbetaling is het bedrag dat u als nieuwe huurder dient te betalen bij tekening van de huurovereenkomst. Dat is (een deel van) de eerste maandhuur en eventueel van de daaropvolgende maand. Ook brengen we eenmalig € 15 verhuurkosten in rekening.

De eerste huurbetaling voldoet u per pin op kantoor. Na betaling kunnen we overgaan tot het overhandigen van de sleutels.

Stap

2

Sleuteloverdracht

Voor de sleuteloverdracht maakt Vecht en Omstreken een afspraak met u in uw nieuwe woning. Daar ontvangt u alle sleutels die bij de woning horen. U tekent voor de sleutels die u ontvangt. 

Stap

3

Startopname

Vervolgens voert de verhuurconsulent samen met u een startopname uit. We gaan met u door de woning en beschrijven wat precies de staat van de woning is tijdens de oplevering. Dit wordt vastgelegd in ons systeem. 

Eventuele opleverpunten kunt u bij ons aangeven tot een maand na oplevering van de woning.